Bestellen
Je kunt producten in je digitale winkelwagen plaatsen. Daarna kun je deze als gast of met een account bestellen en afrekenen. Ook kun je telefonisch of per e-mail een bestelling plaatsen. Onze klantenservicemedewerkers zullen je dan een betaallink toesturen.
Wanneer je je pakketje buiten Nederland wenst te laten bezorgen, kun je een offerteaanvraag doen. Onze klantenservice zoekt vervolgens uit met welke vervoerder het betreffende artikel verzonden kan worden en wat de verzendkosten hiervoor zullen zijn. Daarna ontvang je van hen een offerte met de totale verzendkosten en lokale btw. Als het maatwerk betreft, dien je de offerte ondertekend te mailen naar klantenservice@alternate.nl. De betaling kan alleen worden voldaan met een bankoverschrijving. Zodra wij de betaling hebben ontvangen, nemen wij je bestelling in behandeling. Je bestelling zal zo snel mogelijk door een lokale vervoerder worden afgeleverd.
Wanneer binnen acht werkdagen geen betaling is ontvangen, gaan wij ervan uit dat de betaling niet meer binnen zal komen en komt de order te vervallen.
Wanneer je als consument een nieuw huishoudelijk apparaat bij ons aanschaft, kunnen wij een soortgelijk product voor je afvoeren. Je dient dit vooraf kenbaar te maken bij onze klantenservice.
Verpak het apparaat in een stevige verzendverpakking. Het apparaat dient schoon en leeg te zijn. Wij zijn niet verantwoordelijk voor data die eventueel nog aanwezig is, en de inname van het oude apparaat is definitief. De opgehaalde of ingeleverde apparaten worden op een milieuvriendelijke manier en volgens wettelijke regels verwerkt.
Afhankelijk van het artikel en de gekozen betaalwijze kun je tijdens het bestelproces kiezen voor afhalen. Jouw bestelling zal dan zo snel mogelijk worden klaargelegd bij onze afhaalbalie. Zodra de bestelling voor je klaarligt, ontvang je van ons een afhaalbevestiging via email met daarin een unieke QR-code.
Let op: Houd de afhaalbevestiging met QR-code bij de hand bij het afhalen. Zonder deze QR-code kunnen wij de bestelling niet meegeven.
Om je bestelling te wijzigen, neem je contact op met onze klantenservice.
Dat kan via ‘Mijn account’ of door op de link te klikken in je bevestigingsmail. Wanneer je bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten, zal je annulering zo snel mogelijk worden verwerkt en wordt het aankoopbedrag automatisch verrekend. Mocht je bestelling toch al zijn verzonden, dan ontvang je de track-and-tracecode alsnog per e-mail. Je kunt de bestelling dan weigeren aan de deur of retourneren via onze serviceportal.
Helaas is het na het bestellen niet meer mogelijk om zelf je adres aan te passen. Wanneer je een niet-bestaand adres hebt opgegeven, zullen onze klantenservicemedewerkers contact met je opnemen.
Heb je een oud of verkeerd adres opgegeven, neem dan zo snel mogelijk (telefonisch) contact op met onze klantenservice om dit aan te laten passen.
Is het buiten kantooruren? Houd dan je track-and-trace in de gaten en pas indien mogelijk daar je adres aan.
Ons voorraadsysteem controleert de huidige voorraad en prijs en verwerkt de nieuwste informatie op onze website. Zo blijf je continu op de hoogte van onze actuele voorraad. Bij elk product wordt met kleurcodes weergegeven wat de huidige voorraadstatus is en wanneer een product weer op voorraad wordt verwacht.
Op voorraad
Dit product is op voorraad in ons hoofdmagazijn in Tholen en kan na bestelling direct worden verzonden.
Leverbaar binnen 1-3 werkdagen
Dit product is op voorraad in ons Europese magazijn en wordt binnen een termijn van 1 tot 3 werkdagen geleverd.
Binnenkort op voorraad
Dit product wordt binnenkort verwacht in ons hoofdmagazijn in Tholen. Zodra het product bij ons wordt geleverd en de interne verwerking is afgerond, zal het product op voorraad komen en kan het worden verzonden.
Na bestelling binnen "X" werkdagen op voorraad
Dit product is niet op voorraad, maar kan wel voor jou besteld worden. Het aantal werkdagen wordt weergegeven bij benadering en heeft betrekking op de levering vanuit de leverancier aan Alternate.
Wij bestellen dit voor je, geschatte levertijd 5 werkdagen
Dit product is niet op voorraad, maar kan wel voor jou besteld worden. Het aantal werkdagen wordt weergegeven bij benadering en heeft betrekking op de levering vanuit de leverancier aan Alternate.
Levering vertraagd, binnenkort op voorraad
Dit product heeft vertraging opgelopen vanuit onze leverancier en zal binnenkort op voorraad komen.
Leverbaar binnen 5-10 werkdagen
Dit product is niet op voorraad in ons Europese magazijn en wordt binnen een termijn van 5 tot 10 werkdagen geleverd.
Pre-order
Dit product is (nog) niet op voorraad, maar kan wel al worden besteld. Wij leveren het product uit op volgorde van bestelling, zodra wij voldoende voorraad ontvangen.
Dit product wordt op maat gemaakt. De levertijd bedraagt ongeveer 5 werkdagen.
Bij het bestellen van een geassembleerd pc-systeem met behulp van de Alternate PC-Builder wordt een gemiddelde levertermijn van 5 werkdagen aangehouden. De uiteindelijke termijn kan hiervan afwijken en is afhankelijk van drukte en de beschikbaarheid van de producten die je selecteert in je configuratie.
Dit artikel kan tijdelijk niet besteld worden
Dit product is nog niet bestelbaar. Zodra wij concrete informatie ontvangen over de verwachte levertermijn kan dit product worden besteld.
Niet op voorraad, geen informatie beschikbaar.
Dit product is zowel bij ons als bij onze leverancier niet op voorraad. Hierdoor beschikken we niet over een specifieke levertermijn. Het is zelfs mogelijk dat het product nooit meer bij ons op voorraad zal komen. Dit product kan daarom niet worden besteld.
Omdat de prijzen in onze markt fluctueren, werken wij met dagprijzen. Zo bieden wij ons assortiment altijd voor een zo scherp mogelijke prijs aan.
Alle Alternate-vestigingen zijn opzichzelfstaand en hebben eigen inkoop- en verkoopvoorwaarden. Hierdoor kunnen de prijzen, voorraden en het assortiment afwijken.
Een product dat door een klant is teruggestuurd, bijvoorbeeld als defect of onder het retourrecht. In sommige gevallen is het product gerepareerd door de fabrikant. In andere gevallen is het product in goede staat, maar ontbreekt de verpakking of is deze beschadigd. Deze informatie wordt altijd bij het Tweedekansartikel vermeld.
Dat kan. Wij hanteren dezelfde voorwaarden voor Tweedekansartikelen.
Natuurlijk heb je garantie op een Tweedekansartikel. Deze kan echter wel afwijken van de originele garantietermijn. Hier is de prijs dan ook op aangepast.
Dat verschilt per product. Dit zal worden vermeld bij de productinformatie.
Helaas is dit niet het geval.
De prijs van een Tweedekansartikel is gebaseerd op de staat van het product en de verpakking.
Ben je een zakelijke klant? Dan kun je je bestelling op onze zakelijke website plaatsen zakelijk.alternate.nl.
Ja, voor distributie verwijzen wij je graag door naar WAVE Distributie.